Pages

Protein Bukan-GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu Vitamin B yang lengkap dan seimbang Mengandungi magnesium, vitamin D, zink, tembaga, manganese Menyediakan asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA Multi vitamin dan Multi mineral semulajadi yang disalur Jam demi Jam

Shaklee supplements for all kind of needs. For a healthier life, for healthy people, pregnant and breastfeeding mommas, kids, men and women health, for the elderly, fertility, beauty and many more. Shaklee All Natural Supplement is indeed for ALL.

Monday 13 October 2014

4 Sebab Meal Shakes Shaklee Jadi Pilihan Ibu Bijak Didedahkan

Salah satu produk yang popular di rumah saya adalah Meal Shakes Shaklee. Sebagai seorang ibu yang bijak kepada tiga orang anak, Syabeel, Zhofeer dan Farheen, saya pun nak anak saya jadi bijak, macam saya (poyo jek...).

Entry kali ini saya akan mendedahkan 4 sebab Meal Shakes Shaklee menjadi pilihan ibu2 yang bijak.

Meal Shakes
Meal Shakes Shaklee pilihan ibu bijak

Nutrisi yang lengkap
Satu hidangan Meal Shakes Shaklee menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh tubuh.

Walaupun anak2 saya ni (kecuali Farheen, kerana masih berusia 2 bulan dan menyusu badan sepenuhnya) tak minum susu, mereka sangat suka makan nasi, sayur dan lain2 lagi. Tetapi... saya tidak dapat memberi jaminan apa yang mereka makan pada hari itu mengandungi vitamin2 yang lengkap untuk mereka. Dengan memberikan mereka hanya satu sudu Meal Shakes sehari atau selang sehari InsyaAllah keperluan vitamin mereka dapat dipenuhi.


Mengelakkan anak dari sembelit
Meal Shakes Shaklee kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

Alhamdulillah... Anak buang saya berdua tidak mengalami masalah sembelit. Proses membuang mereka sangat cepat. Walaupun kadang2 seharian tak membuang, esoknya, proses nyahtinja tu berlaku dengan lancar.

Kanak-kanak riang Meal Shakes

Kulit mereka gebus sangat
Mengandungi vitamin B yang lengkap dan zat besi yang cukup untuk membina sel2 darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah / kulit yang lebih cantik.

Anak saya Syabeel, masa bayi dulu ada ekzema. Dah bermacam cara juga nak ubatkan dia. Alhamdulillah, masa umur 1 tahun plus2 (baru kenal Shaklee), saya berikan Meal Shakes kat dia 2-3 kali seminggu, sekarang, dia dah bebas ekzema. Kulitnya jadi lebih licin dan gebu.


Kelazatan rasanya
Campurkan saja Meal Shakes Shaklee dalam minuman kegemaran keluarga, pasti tidak cukup secawan. Ada yang berebut nanti...

Biasanya saya akan campurkan Meal Shakes ke dalam air milo kegemaran dua bujang saya ni (ibu 'rajin' sangat). Rasa coklat milo ditambah dengan bauan french vanilla Meal Shakes, wahhh!!!! Memang buat rasa terliur bila fikirkan aje pun. Best sangat baunya, kadang2 mereka ratah je...

Nak cuba???


Hubungi saya:

FB: Masherna Mustafa
Email: mashernamustafa@yahoo.com
Tel/SMS/WA: 019-9873748


0 comments:

Post a Comment