Pages

Protein Bukan-GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu Vitamin B yang lengkap dan seimbang Mengandungi magnesium, vitamin D, zink, tembaga, manganese Menyediakan asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA Multi vitamin dan Multi mineral semulajadi yang disalur Jam demi Jam

Shaklee supplements for all kind of needs. For a healthier life, for healthy people, pregnant and breastfeeding mommas, kids, men and women health, for the elderly, fertility, beauty and many more. Shaklee All Natural Supplement is indeed for ALL.

Thursday 9 October 2014

Day 4 - ESP Yang Awesome (Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan)

Senang je nak buat cabaran entry hari ke4 ni. Senang sebab tak perlu mencari2 apa yang nak diceritakan. Sememangnya vitamin Shaklee yang saya ssssuuuukkkaaaa sangat nak amik. Vitamin Shaklee ni lah yang saya tak boleh tinggal.

ESP yang awesome
Yeah... Dah semestinya ESP Shaklee.. Memang dah jatuh cinta dengan produk yang 1 ni. Macam mana boleh berkenalan? Semuanya bermula masa nak habiskan puasa ganti dan masa tu sedang sarat mengandungkan Zhofeer. (Masa Syabeel, tak kenal lagi Shaklee)... Lepas selalu diracunkan dengan post2 FB rakan sepejabat (upline - Mama Ida Iar dan sideline2 - Nurul Aziyana dan Ida Ifaz), tergerak la hati nak cuba. Beli set Mighty 3 Gem (sekali dengan PD dan Mealshakes) dan vitamin2 yang basic utk dapatkan keahlian secara percuma.

1st time buat bancuhan (masih tak tau rasa), tak rasa berapa sedap la... Tapi lepas tu, dah godek2 resepi, try and error, dapat la rasa kesedapannya. Now dah ada favourite sendiri. Nak tau resepi kena buat entry lain la ye.

Macam2 kebaikan dapat dari pengambilan ESP ni. Masa dah start amik tu, yang paling cepat dapat rasa kesan dia adalah rasa kenyang dan bertenaga. Walaupun amik lunch lambat, perut memang tak rasa lapar. (ke sebab tak rasa lapar, lambat la amik lunch)...

Masa tu sedang mengandung dan semasa menyusu, kan... Saya tak nampak sangat kesan lain kat saya (except yang dah dinyatakan tadi). Sebab apa? Sebabnya semua dapat kat baby. Ahmad Zhofeer saya, kulitnya sangat gebu dan lembab. Even now Baby Farheen pun kulitnya sama macam Zhofeer, gebu dan lembab.

ESP ni bukan je untuk saya, malah hubby dan mak cik saya pun amik ESP. Satu family boleh consume. Banyak sangat kebaikan ESP ni (kena karang entry lain la pulak ni). Bagi saya, ESP adalah minuman protein yang WAJIB ada untuk every household. Sebab apa wajib?

Ha ni dia jawapannya... Protein adalah merupakan bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan dan juga merupakan komponen utama dalam hormon manusia. Dengan itu,setiap organ kita amat2 memerlukan protein. Bila kita tak cukup protein, banyak masalah kesihatan yang akan timbul. Senang cerita, protein tu adalah building block kita. Protein tak cukup, mudahlah building block tu runtuh. So, kalau nak badan kita sihat, building block tu kena kukuh. Itu la gunanya ESP ni pada tubuh.

Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza ikut keperluan tubuh. Asid amino yang dihasilkan oleh tubuh merupakan asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber makanan dikenali sebagai asid amino perlu.  ESP dah terjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

Jadi, untuk badan menjadi bertambah sihat, sel2 dalam badan tu MESTILAH dibaiki dahulu. Barulah vitamin2 Shaklee yang lain boleh diserap dengan kadar yang optimum. Itu cuma pendapat saya. Dan saya bukannya pakar nutrisi pun... Tapi saya sendiri bercerita melalui pengalaman saya selama berShaklee ni...

Malah saya dah cerita pun pasal kebaikan ESP yang saya rasai masa bersalin dulu. Boleh baca kat sini dan juga sini.

I love ESP!!!

0 comments:

Post a Comment